Jump to content

Pozdrav goste!


Slobodno se registriraj ukoliko želiš sudjelovati u raspravama i zabavljati se s ostalim forumašima!

Photo

Vjeronauk


  • Please log in to reply
224 replies to this topic

#161 Vanaleto

Vanaleto

    Vitez

  • Član
  • PipPipPip
  • 3645 posts

Posted 13 Mar 2010 - 23:13

http://www.azoo.hr/t...astavi-/2022/10

Drugi dokument u download sekciji.

#162 Procyon

Procyon

    The Fountainhead

  • Član
  • PipPipPip
  • 4935 posts
  • LocationDubrovnik

Posted 13 Mar 2010 - 23:14

Iskreno, niti imam vremena, niti me zanima. :D

#163 Vanaleto

Vanaleto

    Vitez

  • Član
  • PipPipPip
  • 3645 posts

Posted 13 Mar 2010 - 23:17

Permanentno obrazovanje, osnova suvremene stručnosti i konkurentnosti na polju svoje struke.

#164 Procyon

Procyon

    The Fountainhead

  • Član
  • PipPipPip
  • 4935 posts
  • LocationDubrovnik

Posted 13 Mar 2010 - 23:18

Ok, ali ne vidim kakve to veze ima s mojim postom? Ili si to samo stavio bezveze :/

#165 Veles

Veles

    ljuta zvijer

  • Član
  • PipPipPipPip
  • 7427 posts

Posted 13 Mar 2010 - 23:36

@Vanaleto: I kako taj program funkcionira u naravi? Meni se čini kao mrtva dosada, moram priznati.

#166 El Viejo Dragon

El Viejo Dragon

    Enciklopedija beskorisnog znanja

  • Član
  • PipPipPip
  • 2693 posts

Posted 13 Mar 2010 - 23:37

Vanaleto, nakon čitanja tvog radnog plana, stvarno ne vidim zašto je vjeronauk u školi umjesto u crkvi, gdje spada.

#167 Sammael

Sammael

    Knjižničar

  • Član
  • PipPipPipPip
  • 8605 posts

Posted 13 Mar 2010 - 23:42

@Vanaleto: I kako taj program funkcionira u naravi? Meni se čini kao mrtva dosada, moram priznati.


Eh, kad na filozofskom odjsedis nekoliko sati na raznim metodikama vidis da su svi programi svih predmeta stvarno mrtva dosada, i ako zelis da ucenici ista nauce a ne prespavaju moras stvarno ici po rubovima programa.

Vanaleto, nakon čitanja tvog radnog plana, stvarno ne vidim zašto je vjeronauk u školi umjesto u crkvi, gdje spada.


Jer jos uvjek preko 60% roditelja zeli vjeronauk u skoli i da ga se ukine vise bi se ljudi bunilo nego slavilo.
Mislim da bi vjeronauk u skoli trebao ostati jedino ako se uvede etika od osnovne skole, inace je stvarno nepraktican.


Edit:

A sto se tice profesora. U losim skolama ce uvjek biti losi profesori, i tu je stvarno pitanje kokos ili jaje. Kad dodje dobar profesor u skolu prepunu olosa koju nista nije briga, ne dogodi se ko u americkim filmovima da on sve promjeni i oni pocnu uciti i voljeti skolu, nego nakon par semestara ignoriranja, vrjedjanja i psovanja on popizdi i pocne na ucenike gledati kao na stoku koja nije vrjedna truda.

S druge strane, skole sa dobrom disciplinom i visoko motiviranom djecom koja ih tretira s postovanjem, i ucitelji si generalno daju vise truda i bolje se ponasaju prema djeci.

Naravno, uvjek ima iznimaka i stvarno losih profesora i stvarno dobrih. Ali generalno to stoji ovako.

#168 Vanaleto

Vanaleto

    Vitez

  • Član
  • PipPipPip
  • 3645 posts

Posted 13 Mar 2010 - 23:50

@Vanaleto: I kako taj program funkcionira u naravi? Meni se čini kao mrtva dosada, moram priznati.


Ovisi kako si sam koncipiraš nastavnu pripremu za pojedinačan sat.

Ja u svakoj temi pokušavam pronaći nešto što bi učenicima bilo zanimljivo.

Ovaj tjedan sam s prvim razredom u sklopu tema o Bibliji radili upravo ove svitke s Crnog mora i iz Nag Hammadija, apokrifna evanđelja i gnostičke zapise.
S drugim razredom smo radili razne sekte i kultove, te okultne prakse i tako dalje: od Jaehovnih svjedoka, preko sotonizma, wicce, OTO-a do scijentologije.
U trećem razredu smo obradili pobačaje, eutanaziju i počeli s kloniranjem.
U četvrtom razredu se bavimo globalnom gospodarsko-političkom situacijom, njenim povijesnim, sociološkim i filozofskim uzorcima i utjecajima itd.

Dosada se nitko nije žalio da mu je dosadno.

Na kraju svake nastavne cjeline pišu esej o nečemu što im je u obrađenoj materiji privuklo interes, pa izlažu svoj rad pred razredom i za to dobivaju ocjene.

#169 dorca vorbarra

dorca vorbarra

    Kiss me

  • Član
  • PipPipPipPipPip
  • 14319 posts
  • LocationPanonija

Posted 14 Mar 2010 - 00:00

I već se iz navedenog programa vidi da se radi o jedinom školskom predmetu kojem je cilj usaditi u čenike ispravnost samo jednog načina razmišljanja.

#170 Lord

Lord

    Abraxas

  • Član
  • PipPipPipPip
  • 9058 posts
  • LocationHrvatska

Posted 14 Mar 2010 - 05:56

Ali opet, zanemarujete to da se cilja i na čovjekov razvitak kao moralnog i društvenog bića što je mnogo važnije.

A što se tiče spike dobar ili loš profesor - tko kaže da su profesori jadni nek proba predavati.

#171 El Viejo Dragon

El Viejo Dragon

    Enciklopedija beskorisnog znanja

  • Član
  • PipPipPip
  • 2693 posts

Posted 14 Mar 2010 - 09:40

Ali opet, zanemarujete to da se cilja i na čovjekov razvitak kao moralnog i društvenog bića što je mnogo važnije.


Ne zanemarujem. Problem je da iskustveno ne vjerujem organizaciji koja provodi tu indoktrinaciju.

Također smatram da je uvođenje vjerunauka u škole posljedica toga da djeca nakon firme bježe od crkve ko vrag od tamjana. Pitam se zašto.

Smatram da bi etika bila bolja.

#172 Decadent Sympozium

Decadent Sympozium

    Prvi anti-heroj Eydisa kao takav

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 12550 posts

Posted 14 Mar 2010 - 11:51

S drugim razredom smo radili razne sekte i kultove, te okultne prakse i tako dalje: od Jaehovnih svjedoka, preko sotonizma, wicce, OTO-a do scijentologije.


I onda u drugom topicu meni Sammael pokušava prodavati neke svoje fore o kršćanski akceptiranim jehovinim svjedocima i tako dalje i poziva se na izmišljenje arbitere religija, da sad ne ulazim u to, a evo mu ovdje legitimnog učitelja koji ih je strpao pod sekte i okulte. Ha ha ha ha...ah...površnosti lijepa li si, a prokleta.

#173 dorca vorbarra

dorca vorbarra

    Kiss me

  • Član
  • PipPipPipPipPip
  • 14319 posts
  • LocationPanonija

Posted 14 Mar 2010 - 13:18

da, ali sammael se jasno izjasnio da nije katolik. pa ne spada pod vanaletov vjeronauk.

#174 Decadent Sympozium

Decadent Sympozium

    Prvi anti-heroj Eydisa kao takav

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 12550 posts

Posted 14 Mar 2010 - 13:59

da, ali sammael se jasno izjasnio da nije katolik. pa ne spada pod vanaletov vjeronauk.


Da al svoje mišljenje referira na nešto što je olfa objektivno. Mislim, da ne bi ispalo da se sad ganjamo, nije on bitan, samo ono što je tamo proveo kao nekakav argument objektivnosti ovdje se vidi da nema smisla općenito gledano, ne za taj specifičan slučaj.

#175 autumn

autumn

    not a newbie

  • Član
  • PipPipPipPip
  • 7775 posts

Posted 14 Mar 2010 - 15:20

Nije da nemamo topik i vjeronauku.

#176 dorca vorbarra

dorca vorbarra

    Kiss me

  • Član
  • PipPipPipPipPip
  • 14319 posts
  • LocationPanonija

Posted 14 Mar 2010 - 15:35

evo imamo

#177 Decadent Sympozium

Decadent Sympozium

    Prvi anti-heroj Eydisa kao takav

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 12550 posts

Posted 14 Mar 2010 - 18:57

A što se tiče spike dobar ili loš profesor - tko kaže da su profesori jadni nek proba predavati.


Ne vidim zašto ne bi bili jadni. Činjenica je da nisu svi ljudi za bilo koji posao - ali još veća je činjenica da nisu svi profesori htjeli biti profesori. Od svih koje sam imao u srednjoj školi, ispod 10% je htjelo biti profesor u srednjoj školi i predavati, stoga se to na njihovom radu vidjelo i time su bili kao profesori jadni.

#178 Feyrin

Feyrin

    Pustolov

  • Član
  • PipPip
  • 629 posts

Posted 14 Mar 2010 - 21:12

Jel' mi može netko od forumskih kateheta objasniti Duha svetog? :laugh:

#179 Vanaleto

Vanaleto

    Vitez

  • Član
  • PipPipPip
  • 3645 posts

Posted 16 Mar 2010 - 15:29

Također smatram da je uvođenje vjerunauka u škole posljedica toga da djeca nakon firme bježe od crkve ko vrag od tamjana. Pitam se zašto.



Ne bježe djeca iz Crkve nakon krizme zbog vjeronauka nego zbog župne kateheze koju još uvijek provode župnici koji tu obavezu doživljavaju kao nametnuti teret koji ne spada u njihove dužnosti.

Usput se još ponašaju i nepedagoški jer nemaju strpljenja za djecu i prirodni dječji proces usvajanja novih podataka - uglavno jer su markirali pedagogiju na faksu pod izgovorom da im to nikada neće trebati.

Također si svu djecu od prvog do osmog razreda natrpaju u jedan dan, najčešće subotom, i to u skupine od po njih 40, pa onda ne mogu ništa ni napraviti s njima (mislim da dosada i ptice na grani znaju kako je neki optimalni maksimum za poučavanje 15-20 učenika), pa samo izgube živce.

Trenutačno se polako uvodi da vjeroučitelji preuzmu i župnu katehezu, ali taj proces teče polako i s puno otporam jer župnici često doživljavaju vjeroučitelje kao prijetnju svome autoritetu budući da imaju istu diplomu, a vjeroučitelji još i nastavljaju s obrazovanjem (permanentna edukacija itd.) pa nerijetko budu i obrazovaniji od župnika. Također vjeroučitelji ne vide zašto bi župnike promatrali kao sebi nadređene, jer su ih poznavali na faksu prije ređenja i nisu podređeni njihovom autoritetu nego jurisdikciji Katehetskog ureda i biskupa direktno. Tako da tu bude dosta sukoba...

@Sympozium:
Glede tvoje opaske o mojem kateogriziranju Jehovnih svjedoka među kultove i sekte.

Ovu sam temu obradio u tri nastavne jedinice.
Tijekom prvog sata definirali sektu ili kult, njihove specifične elemente, mjesto u današnjem društvu, njihov utjecaj na društvo, podložnost suvrmenog čovjeka vrbovanju sekti i razlozi zašto itd.
Na drugom smo analizirali učeničke radove od kojih je svatko morao obraditi po jednu sektu i kult.
Na trećem satu samo raspravljali o ponudama sreće alternativnih religioznih pokreta tijekom kojeg sam upotrijebio Jehovine svjedoke kao tipičan primjer onoga što se generalno u društvu smatra sektom u upotrebi s katoličanstvom kao općeprihvaćenom nacionalnom religijom.
Uspoređivali smo po kriterijima koji definiraju sektu ili kult i Jehovine svjedoke i katoličanstvo, kroz povijest i danas kako bi ih na kraju naveo na zaključak kako se i jedni i drugi mogu promatrati kao sekta.

Tada sam im postavio pitanje kako onda prosuditi koji je religiozni pokret sekta, a koji nije, da bi došli do zaključka kako se sve svodi na odnos toga pokreta prema ljudskom dostojanstvu, slobodnoj volji, slobodi savijesti, privatnosti i općenitom pravu pripadnika nekog religioznog pokreta da živi svoj život kako želi.
Svaki religiozni pokret je u stalnoj opasnosti da postane totalitaran i sektaški po mentalitetu, a na pripadnicima toga pokreta je da kroz zdravu kritiku i odgovarajuće mehanizme napetosti pojedinca naspram sustava spriječe svaki trend unutar samog religijskog sustava da ne potone u monolitnost, despotizam i ekskluzivitet sekte.

Je li sad jasnije?

@Feyrin: Tvoje pitanje o Duhu Svetom pripada u topic Kršćanstvo. Tamo ga postavi.

#180 Maugoth

Maugoth

    Vitez

  • Član
  • PipPipPip
  • 1308 posts

Posted 16 Mar 2010 - 21:53

ha ha vjeronauk.

mislim, neka vjeronauka, dok god služi za obrazovanje a ne za indoktrinaciju.

P.S.: zabranimo kršćane




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users